Företag Nyheter

Svenska företag lanserar sig först som en webshop, och vilka är fördelarna?

Med en snabb nedgång av världens ekonomi och nya nätföretag under senare år har fått de fysiska företagen och alla butiker ute i landet att vilja nystarta sig och frågar sig självklart då; Ska man börja vara Online eller Offline?

Redan för längesedan gick det att läsa ett inlägg eller kommentar av en välkänd industri observatör, där han angav att de företag som inte säljer sina tjänster eller varor via internet 2007 kommer förmodligen att bli utrotade. Idag har det gått 10 år efter det och är 2017. Så dramatiskt som det kunde låta, så kan man enkelt säga att det inte var en överdrift.

Tänk på detta: Även om försäljningen på marknaden minskar på grund av dålig ekonomi, är den genomsnittliga tillväxten kring e-handel omkring 25 % per år. 81 procent av småföretagen som har en online-närvaro under förra årets semester säsong nådde nya kunder, vilket leder till en ökning i försäljning och lönsamhet enligt en undersökning utförd av Harris Interactive. Trettio procent av små företag med närvaro på webben och färre än 20 anställda genererar mer än 25% av deras intäkter online hävdar Gartner research.

Om detta inte övertygar er att ta ert företag online, så har ni ytterligare 5 anledningar till varför ni bör börja göra affärer på nätet idag.

1. Ny ekonomin.

Internet har skapat en ny ekonomi, som av dess explosiva tillväxt och blotta storlek redan ändrat vår uppfattning av traditionella sätt att göra affärer. Företag som Amazon och Ebay har skapat dominans på områden, där bara några år sedan traditionella tegel och murbruk företag var kungar. Men för att lyckas på nätet, behöver du inte vara en jätte som dem. Många små och medelstora företag har lyckats bygga online-företag ganska så lönsamt. Ska du t.ex. köpa företagspresent till anställda, då gör du det på nätet. Hela världen och dess ekonomi har alltså gått in i detta skifte och det kommer dröja länge innan vi gör affärer på något annat vis.

2. Internet är en perfekt plats för affärer.

För att göra en försäljning måste du besökare att komma till din butik. På Internet, kan din butik vara bara ett klick bort från potentiella kunder. Med rätt marknadsföring på internet kan skyltfönster ha fler köpare än du någonsin kan få i en fysisk butik.

3. Företagets varumärke.

Oavsett om du säljer produkter eller tjänster online eller inte, i dagens värld måste du ha ditt företags närvaro på internet. Ta hemsidan Houseoflingerie.com som ett exempel. De har skapat ett start varumärke med deras tillvägagångsätt.. En trevlig webbutik ökar definitivt bilden av ett företag speciellt om det har bra produkter eller tjänster som är har relaterat innehåll.

4. Ge bättre kundsupport.

Kundens upplevelse och uppmärksamhet är en av de viktigaste faktorerna för företagets värdekedja. Tack vare internetteknik, kan företag ge kundsupport mer effektivt. Detta innebär bättre kundtillfredsställelse och ökad lönsamhet.

5. Att göra information mer lätt tillgängliga för kunder.

För bara några år sedan, brukade företag ta flera dagar på sig att leverera information om produkter eller tjänster till sina kunder. Saker har förändrats sedan dess. Idag kan du lägga till eller göra ändringar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *